چرا باید سقف را کناف کنیم

علت کناف کردن سقف خانه

علت کناف کردن سقف ها

اینکه چرا و به چه علت همه جدیدا مشغول کناف کردن سقف های خود هستند را از ما بپرسید. در واقع علت این است که:

  1. اجرا کردن و نصب کردن سقف های کاذب بسیار آسان بوده و سرعت بالایی دارد. یعنی اگر از ما بپرسید که بین گچ کاری سقف، و کناف کاری آن کدام بهتر است؟ قطعا ما به شما کناف را توصیه می کنیم. زیرا گچ کاری بسیار زمان بر و سخت بوده و دردسر های خشک شدن آن نیز زیاد است. ولی اجرا و نصب کناف بسیار آسان بوده و بسیار سریع انجام می شود.
  2. مورد دومی که باید در مورد سقف کناف گفت این است که این سقف به خاطر زیبا بودن و کاربردی بودن، اخیرا طرفداران زیادی را به خود جدب کرده است. در حقیقت مردم زمانی که تصمیم می گیرند سقف خانه یا محل کار خود را کناف کنند، انتظارات زیادی نیز از این مدل سقف در سر دارند. انتظاراتی چون روشنایی متفاوت، طرح های خاص، آسمان مجازی، نورهای مخفی، رقص نور و غیره. و باید گفت که برآورده شدن تمام این ها، فقط و فقط با کناف کردن سقف امکان پذیر است.
  3. مورد سومی که باید به آن اشاره کرد، این است که سقف های کاذب عایق صدا و گرما هستند. بعنی شما می توانید با استفاده از سقف کناف با یک تیر دو نشان بزنید. هم می توانید مکانی داشته باشید که صدا زیاد از آن خارج نمی شود و هم جایی که اگر دما زیاد شد، اطمینان حاصل نمایید که دمای محیط به سقف نفوذ نمی کند.
دلیل کناف کردن سقف

نمونه ای زیبا از سقف کناف

سایر دلایل لزوم استفاده از سقف کاذب در سقف ها

در ادامه سایر دلایلی را که برای اجرای کناف در سقف ها وجود دارد، بر خواهیم شمرد.

  1. پوشش پانل های به کار رفته در سقف های کاذب ضد رطوبت و ضد حریق است. یعنی اول اینکه مطمئن باشید رطوبت محیط، خصوصا اگر در مناطق شمالی باشید، باعث فرسایش و خرابی سقف شما نخواهد شد. همچنین این پانل ها ضد آتش هستند. یعنی اگر در جایی که سقف کاذب نصب کردید آتش سوزی رخ داد، خیالتان راحت باشد که هیچ نوع آسیب جدی سقف را تهدید نخواهد کرد.
  2. سقف کاذب بهترین پوشش است. می توان گفت که سقف ها اغلب پر از سیم کشی برای دستگاه های تهویه، کولر، پنکه سقفی و مملو از لوله کشی های متعدد هستند. بنابراین برای پوشاندن تمام این شلوغی ها بهترین گزینه استفاده از کناف است.
  3. سقف های کناف به راحتی قابل تعمیر هستند. اگر برای سقف کاذب تان در آینده مشکلی پیش بیاید، شما می توانید به سادگی و با هزینه اندک برای تعمیر آن اقدام کنید. به این صورت می توان قسمت آسیب دیده را به راحتی برش داد و با یک قطعه ی نو تعویض کرد. سپس آن بخش را رنگ آمیزی نمود.

دلایل دیگر در الزام استفاده از سقف کناف

تا کنون به 6 دلیل اساسی برای اینکه چرا باید سقف را کناف کنیم، در این مطلب اشاره کردیم. برای اطلاع از سایر دلایل بخش زیر را مطالعه فرمایید.

  1. هنگامی که شما تصمیم می گیرید که سقف خانه خود را کناف کنید، می توانید به آسانی ارتفاع سقف را انتخاب و به دلخواه فاصله ی آن از زمین را تغییر دهید. تغییر ارتفاع سقف می تواند به سرعت تهویه و سریعتر گرم یا سرد شدن خانه ی شما کمک کند.
  2. پایین آوردن ارتفاع سقف عمل عوض کردن لامپ یا تعمیر سقف را آسان تر می کند.
  3. سقف های کاذب مقاومت بالایی در برابر حمله ی موریانه دارند. بنابراین از بابت حمله و آسیب رسیدن به سقف منزل خود توسط این نوع جوندگان، هیچ نگران نباشید.

کلام آخر

بهتر است بدانید که کناف کاری سقف، یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید برای بهبود شرایط منزل خود انجام دهید. با استفاده از سقف کاذب، بسیاری از ایرادات ناشی از اثر لوله کشی، سیم کشی و مشکلات دیگر به شکل زیبایی بر طرف شده و امکانات جدیدی نیز در اختیار شما قرار می گیرد. یکی از این امکانات نور مخفی و رقص نور است که در پشت سقف های کناف اجرا می شود و با این عمل آپشن جدید و ویژه ای به منزل شما اضافه می گردد.

سوالات متداول سقف کاذب (کناف)

  1. چرا حتما باید سقف خانه را کناف کنیم؟
    به این دلیل که اجرا و نصب آسانی دارد و هزینه های گچ بری و زمان بر بودن آن را کوتاه می کند.
  2. ویژگی های استفاده از سقف کاذب چیست؟
    اجرای نور مخفی، آسمان مجازی، کوتاه کردن ارتفاع سقف و تغییر دکوراسیون را می توان از ویژگی های عمده ی این عمل برشمرد.
  3. آیا استفاده از سقف کاذب خطرناک است؟
    قطعا خیر. شما می توانید با استفاده از مصالح با کیفیتی که شرکت آریا سازه در اختیار شما قرار می دهد، بهترین و ایمن ترین سقف کاذب را برای منزل خود اجرا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button